رنگ خوراکی طبیعی ،رنگ آمیزی مایع سنتی برای غذا گزینه ای ارزان است. هنگامی که می خواهید رنگ روشن تری داشته باشید بهترین نوع استفاده از رنگ های خوراکی است
رنگ آمیزی مواد غذایی مایع معمولاً با رنگ مصنوعی در یک پایه آب تهیه می شود. این محصول غالباً در بطری های فشار پلاستیکی کوچک فروخته می شود ، که برای مبتدیان بسیار عالی است زیرا می توانید تا رسیدن به رنگ دلخواه به اندازه دلخواه (یا همان چند) قطره استفاده کنید
رنگ ژل مایع شبیه به همتای سنتی خود است زیرا از رنگ آمیزی مصنوعی با پایه آب ، گلیسیرین یا شربت ذرت تشکیل شده است.محتوای درون ژل مایع بسیار غلیظ و مانند ژل است و رنگ آن بسیار غلیظ می باشد ، این نوع رنگ آمیزی مواد غذایی برای ایجاد رنگ های زنده بسیار عالی است. نکته منفی رنگ ژل مایع این است که به راحتی به عنوان رنگ سنتی مایع در دسترس نیست و پیدا کردن آن تا حدی دشوار است. همچنین ، قوام ضخیم آن باعث می شود که به طور یکنواخت در خمیرها پخش نشود. استفاده از آن را برای بستنی ها و شیرینی های خانگی توصیه میکنیم
این ژل غلیي درست مثل رنگ ژل مایع ، از رنگ آمیزی مصنوعی با پایه آب ، گلیسیرین یا شربت ذرت ساخته شده است. خمیر در گلدان های کوچک یا کوزه ها بسته بندی می شود. از آنجایی که رنگهای ژل خمیر بسیار ضخیم هستند ، بهتر است از یک خلال دندان برای جمع آوری خمیر استفاده کنید و مقادیر بسیار کمی را به یکباره به آنچه می خواهید رنگ کنید اضافه کنید. اگر نمی دانید رنگ خود را تا چه اندازه استفاده کنید این بهترین انتخاب نیست. این محصول اجازه آزمایش و خطا را نمی دهد. و از آنجا که قوام آن نیمه جامد است ، کار کردن با خمیر نیز می تواند مشکل باشد.
برای هر کسی که بخواهد از رنگهای مصنوعی خودداری کند ، رنگهای غذایی طبیعی وجود خواهد داشت. هر نوع گلیسیرین یا شربت ذرت را در آنها میتوانید پیداکرد .به عنوان مثال ، از زعفران یا زردچوبه برای تهیه رنگ زرد استفاده می شود ، آب هویج باعث ایجاد رنگ نارنجی می شود و چغندرها رنگ قرمز را نیز ایجاد می کنند. این محصولات برای هر کسی که حساسیت به رنگهای مصنوعی دارند بسیار عالی هستند
رنگهای پودری از رنگهای مصنوعی ساخته شده و فاقد آب ، گلیسیرین یا شربت ذرت هستند. آنها در کوزه های پودر کاملاً خشک فروخته می شوند. روش های زیادی برای استفاده از آن وجود دارد: یک پودر را به مخلوط خشک خود اضافه کنید یا آن را با چند قطره الکل پاک برای یک قوام مانند رنگ ترکیب کنید. حتی می توانید آن را روی مواد غذایی غبار دهید تا یک آرایش ملایم ایجاد شود.
رنگ پودری به عنوان بهترین استفاده در دستور العمل هایی است که به هر مایع اضافه شده مانند شکلات اما پیشنهاد میکنیم که از این محصول بسیار کم استفاده کنید ، زیرا پودر می تواند رنگی بسیار تیره ایجاد کند.
رنگ خوراکی طبیعی نقش مهمی در نحوه تصمیم گیری ما برای غذا خوردن دارد. غالباً اولین عنصر که در ظاهر یک محصول غذایی مشاهده می شود
انسان ، از زمان تولد شروع به ارتباط رنگ های خاصی با انواع مختلف مواد غذایی می کند. سپس این رنگها را به سلیقه های خاصی نسبت می دهیم. به عنوان مثال ، اگر چیزی قرمز روشن باشد ، فرض کنید که آن را مانند گیلاس یا دارچین طعم دهد. اگر چیزی به رنگ سبز روشن باشد ، ممکن است انتظار داشته باشیم که محصول غذایی مانند آهک یا سیب مزه دار شود. و وقتی صحبت از غذاهای تازه مانند میوه و سبزیجات می شود ، ما برای تعیین بلوغ یا طراوت به رنگ اعتماد می کنیم. بنابراین گذشته از طعم مورد انتظار ، رنگ دیگر در هنگام غذا به چه معنی است؟
طبق تحقیقات انجام شده ، رنگ قرمز نه تنها چشم نواز است بلکه باعث ایجاد اشتها می شود و در اکثر طرح های بسته بندی استفاده می شود. این احتمالاً به این دلیل است که رنگ ، هنگامی که در غذاهای طبیعی مانند انواع توت ها یافت می شود ، حاکی از بلوغ یا شیرینی است.
متخصصان این رنگ را برای کاهش وزن پیشنهاد می کنند تا افراد از مصرف بیش از حد خوردن غذا جلوگیری کنند.
رنگ زرد به عنوان خوشبخت ترین رنگ درک می شود و به طور گسترده در محصولات غذایی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به همین ترتیب ، رنگ زرد تمایل به برانگیختن خوش بینی و احساسات خوب عمومی دارد. با این وجود ، گمانه زنی ها و اختلاف نظرهایی در مورد رنگ زرد مصنوعی در محصولات غذایی وجود دارد.
سبز با داشتن پایداری و ارگانیسم مورد توجه تعداد زیادی از مصرف کنندگان ، راه خود را برای تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین رنگ ها در زنجیره تأمین مواد غذایی (فکر می کند آب سبز) است. رنگ سبز اکنون تقریباً با سلامتی انسان ها مترادف است.
در یک مقاله بیان شده است که پرتقال با غذاهایی دلچسب و رضایت بخش مانند نان ، سوپ و محصولات سیب زمینی همراه است ، اما می تواند به عنوان منبع انرژی نیز دیده شود.
همانطور که در بالا ذکر شد ، رنگ اولین چیزی است که هنگام ظهور متوجه آن می شویم. در حقیقت ، بیش از 90٪ تصمیمات خرید تحت تأثیر عوامل بصری است و 85٪ خریداران می گویند که رنگ دلیل اصلی خرید یک محصول است. با توجه به این نکته ، درک چگونگی اثبات رنگ از رفتار خرید برای تولید کنندگان مواد غذایی مهم است. در حالی که توضیحات رنگ بالا بیانگر احساس ما در مورد مواد غذایی است ، رنگ خوراکی طبیعی در بسته بندی احساسات کاملاً متفاوتی را نشان می دهد. به عنوان مثال ، دیدن تخم مرغهای آبی روی یک بشقاب در مقابل خرید تخم مرغ در بسته بندی آبی احساسات مختلفی را برانگیخته است. در اینجا نحوه تقسیم برخی رنگ ها از نظر بسته بندی آورده شده است:
قرمز رنگی بسیار جسورانه است و استفاده از آن در بسته بندی شما به جلب توجه محصول شما کمک می کند. نه تنها باعث ایجاد اشتها می شود بلکه رنگی است که در ابتدا به آن نگاه می کنیم. به همین دلیل قرمز در بین بسته های غذایی بسیار محبوب است.
استفاده از رنگ آبی در بسته بندی شما به شما اعتماد و اعتماد به نفس در محصول شما را نشان می دهد. البته لازم به ذکر است که بلوزهای تیره تر حرفه ای تر و جدی تر به نظر می رسند ، در حالی که بلوزهای سبک تر به درک این نرمی و خلاقیت کمک می کنند.
رنگ زرد در بسته بندی بسیار شبیه به رنگ زرد در رنگ آمیزی مواد غذایی است. این رنگ کمک می کند تا نشان دهد که چیزی اصلی یا ابتکاری است ، یا اینکه این محصول ارزان تر وسرگرم کننده تر است. با انرژی مثبت این رنگ ، معمولاً می بینیم که از آن برای جذب کودکان و نوجوانان استفاده می شود.
پیشنهاد میکنیم در مورد
به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید روغن پنبه دانه و خواص آن و حشرات موذی
خرید روغن پرتقال و تاثیر آن بروی افسردگی و التهاب
روغن بادام زمینی چیست و موارد مصرف آن به چگونه است؟
خرید روغن بادام تلخ به عنوان یک ماده کشنده و در عین حال معجزه آسا
خرید روغن زنجبیل و نحوه استفاده و تاثیر آن بروی تهوع